עיצוב לוגו בשיטת הלקוח המרוצה

עיצוב לוגו הוא כמו בחירה של שם לתינוק, בסוף מי שקובע הוא התינוק ולא אימא או אבא. כמה מקרים שמענו שבהם ההורים פנטזו על השום כל כך הרבה ואז כשהגיח התינוק לעולם, הוא בא עם שם משלו שהתלבש עליו בול בלי קשר לכל השמות הקודמים שעלו.

באותה מידה עיצוב לוגו בסופו של דבר יוצא בצורה המתאימה ביותר כאשר הוא נבנה לאחר שהמוצר, השירות או החברה נולדו והתחילו עם הפעילות שלהם, כאפשר לאפיין אותה ואתה הלקוחות, את טבע התנהלות הדברים והמאפיינים שמייחדים את הפעילות הספציפית המדוברת.

היום עיצוב לוגו הוא עניין הרבה יותר פשוט וופלואידי מבער והצורך להתחייב לגרסה אחת, בעיקר באון ליין כבר לא רלוונטית. בעובד שבעבר, לוגו היה מופיע בעיקר בעולם הפיזי, תהליכי ההסתגלות וההטמעה הם ארוכים ומורכבים יותר בעולם הפיסי. עיצוב לוגו למותג שנמכר אוף ליין הוא עניין הרבה יותר מחייב בעוד שכאשר מדובר על האון ליין מגוון האפשרויות הוא עצום ויש לזה משמעויות רבות ופנטסטיות.

הגמישות של המדיה הדיגיטלית מאפשרת עיצוב לוגו בתהליכים אשר יאפשרו להגיע לתוצר הסופי גם אם במשמעות של כמה תוצרי ביניים שיעלו לאוויר עם סבילות וסבלנות של הגולשים למותג שבהתהוות, מה שלעולם לא היה עובר באוף ליין הפך לחוזקה של האון ליין. הטבע המשתנה של הדיגיטל לא רק שסובל את השינויים השונים הן במונחים של עיצוב לוגו אבל גם במונחים של שפה שיווקית, הוא מעודד את זה. הוא ממנף את זה ומאפשר לגולשים לקבל משהו שהם רוצים בנוף הדיגיטלי וזה את מהירות השינוי, את הקלוז אפ על ההתפתחות, בקצב מואץ. הדיגיטל כמעט דורש את ההתעדכנות התדירה מצד כולם ולכן עיצוב לוגו הוא לא מחויב להיות חקוק באבן  והרבה יותר מעניין שאפשר לשחק עם גרסאות שונות, מהן לעיתים נולדים מותגים חדשים, ככה כמעט במקרה.

לספר את הסיפור שמאחורי המותג

עיצוב לוגו הוא למעשה עיצוב של הסמל המסחרי של החברה, המותג או השירות, אבל בפועל מדובר באייקון שמכיל בתוכו סיפור שלם עם היסטוריה והמבנים הקודמים שעליהם הוא הוקם, האבולוציה וההתפתחות שלו, מה שהוא מייצג, מייצר ומאפשר כיום ומה הפרספקטיבה שלו לעתיד. מה שהוא יכול להיות, ובעצם מה שאנחנו יכולים להיות באמצעותו וזהו כוחו של מותג.

בנייה וניהול של מותג היא מלאכה מורכבת ואורגנית שנמצאת בהתפתחות מתמדת וכמוה גם עיצוב לוגו.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

10 חברות המובילות לבניית אתרים

בניית אתרים היא תהליך חשוב ובסיסי עבור כל עסק המעוניין להיות נראה באינטרנט. בחירת חברה לבניית אתרים היא צעד חשוב, ואפשר להיות ודאיים כי החלטה

קרא עוד