הדיגיטל רץ קדימה, אם אין לעסק שלכם מועדון לקוחות אתם עשויים לפספס את הרכבת

הנה לכם כמה סיבות מדוע בעידן שלנו החנות שלכם חייבת להטמיע מועדון לקוחות:

לקוחות נאמנים: לפני הכל עלינו להפנים שבעידן שלנו נאמנות של הלקוחות קריטית לשרידות העסק, עסקים ותיקים נעלמו לטובת חנויות אינטרנטיות, או חנויות שיודעות לעשות קמפיינים בטיקטוק. מועדון לקוחות אפקטיבי עוזר לנו לבנות ולחזק את הנאמנות והחיבור של הלקוחות. וזה קורה על ידי מתן מתנות, הנחות, מבצעים או תגמולים בלעדיים לחברי המועדון, בכך החנות מעודדת את הלקוחות לחזור דווקא אליכם לעסק, ולא למתחרים שעורבים ללקוחות בכל פינה.

עלינו לזכור, שמימוש ההטבה קורת רק כאשר הלקוח מגיע בפועל שוב פעם לקנות אצלנו בחנות, ולכן עלות ההטבות תעמוד על אפס שקלים כל עוד הלקוח לא חזר אלינו לעסק. דבר זה יחסוך לכם הון תועפות בהוצאות הפרסום. הנתונים כיום ברורים; עלות הבאת לקוח חדש עולה פי 5 מלהחזיר לקוח קיים שכבר היה אצלכם בתוך בית העסק.

לטכניקה הזאת קוראים שימור לקוחות, והיא אולי הטכניקה הישנה ביותר בעולם המכירות, אבל מאז ומעולם היא מספקת את התוצאות הטובות ביותר בתחום העלאת היקף המכירות. כי כמו שכבר ציינתי שימור לקוחות קיימים משתלם הרבה יותר מאשר פרסום ללקוחות חדשים. המועדון יוצר תחושה של קהילה וחיבור, ולכן זה מפחית את הסיכוי שהלקוחות יעברו למתחרים שלכם, ובסופו של התהליך תוכלו לוותר על הוצאות הפרסום והשיווק, הלקוחות הנאמנים חוזרים שוב ושוב מבלי להיחשף לקמפיין שלכם.

שיווק מפה לאוזן: חברי מועדון מרוצים צפויים לחלוק את החוויות החיוביות שלהם עם חברים ובני משפחה, וישמשו כסנגורים של החנות. שיווק מפה לאוזן נחשב לכלי רב עוצמה למשיכת לקוחות חדשים, מאחר וזה המסר הכי אמין בעיני לקוחות\ הרבה יותר מכל קמפיין שאתם כבעל העסק תעשו.

איסוף נתונים: בכנס לבעלי עסקים מטעם בנק מרכנתיל נחשפתי להרצאה של מנכ"ל איי טי אן ישראל, שבו מנכ"ל איי טי אן הדגים טכנולוגיות חדשות שישנו את עולם השיווק והמיתוג, פלטפורמות שיתנו יתרון עצום לכל אלו שיש בידם נתוני לקוחות במאגר דיגיטלי, אנחנו כבר נמצאים בעידן שאיסוף נתונים זה אחד הדברים הקריטיים ביותר לשרידות של העסק, ומועדוני לקוחות מספקים הזדמנות מעולה לאסוף נתוני לקוחות יקרי ערך.

בנוסף, חנויות יכולות לאסוף מידע על הרגלי רכישה, העדפות ודמוגרפיה, שניתן להשתמש בהם כדי להתאים אסטרטגיות שיווקיות ולשפר את חווית הקנייה הכוללת. אבל הכי חשוב, בעזרת הנתונים שנאספו להחזיר את הלקוחות הממוקדים והספציפיים שלנו באמצעים דיגיטליים שכמעט ולא עולה לנו כסף. אחד הדוגמאות לכך זה פלטפורמת 'ספין טו ווין' שפותחה על ידי חברת איי טי אן ישראל, פלטפורמה המשווקת בעיקר בארה"ב.

משוב ותובנות: מועדוני לקוחות מספקים פלטפורמה לאיסוף משוב ישירות מהלקוחות הנאמנים ביותר. קלט זה יכול להיות בעל ערך לביצוע שיפורים במוצרים, בשירותים ובחוויית הלקוח הכוללת.

יתרון תחרותי: הצעת מועדון לקוחות יכולה להבדיל בין חנות למתחרים. אם ההטבות והתגמולים אטרקטיביים, זה יכול להיות נקודת מכירה ייחודית שמייחדת את החנות בשוק.

בניית מותג: מועדון לקוחות מבוצע היטב תורם לבניית המותג. זה יכול ליצור תדמית חיובית לחנות, להפגין את המחויבות שלה לשביעות רצון הלקוחות ולספק ערך מוסף.

מכירות מוגברות: כתוצאה מנאמנות מוגברת, עסקים חוזרים ומאמצי שיווק ממוקדים, מועדון לקוחות יכול לתרום למכירות כוללות גבוהות יותר עבור החנות. בפלטפורמה של חברת איי טי אן ישראל יש ממשק ייחודי שמטרתו לחזק את המיתוג שאנחנו מנסים לבנות.

לסיכום, מועדון לקוחות יכול להיות כלי אסטרטגי לטיפוח נאמנות לקוחות, איסוף נתונים יקרי ערך ושיפור חווית הקנייה הכוללת, ובסופו של דבר להועיל לשורה התחתונה של החנות.

קרדיט תמונה איי טי אן ישראל

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

10 חברות המובילות לבניית אתרים

בניית אתרים היא תהליך חשוב ובסיסי עבור כל עסק המעוניין להיות נראה באינטרנט. בחירת חברה לבניית אתרים היא צעד חשוב, ואפשר להיות ודאיים כי החלטה

קרא עוד